Ważne linki
Menu na urządzeniach mobilnych
- Agrotechnika
- Monitoring chorób i szkodników
- Monitoring chwościka 2011
- Monitoring chwościka 2012
- Monitoring chwościka 2013
- Monitoring chwościka 2014
- Monitoring chwościka 2015
- Monitoring chwościka 2016
- Monitoring chwościka 2017
- Monitoring chwościka 2018
- Monitoring chwościka 2019
- Monitoring chwościka 2020
- Monitoring chwościka 2021
- Monitoring chwościka 2022
- Monitoring chwościka 2023
- Monitoring chwościka 2024
- Publikacje agrotechniczne
- Monitoring chorób i szkodników
- e-Plantator
- Nawozy
- Informacje i dokumenty
- ZPBC
- Ekspert radzi
Wszystkie aktualności
Podsumowanie Kampanii 2012
Kampania w Krajowej Spółce Cukrowej S.A. dobiegła końca! W dniu 18 stycznia Cukrownia Nakło jako ostatnia z siedmiu Oddziałów zakończyła produkcję cukru. Trzy Cukrownie: Kluczewo, Krasnystaw i Werbkowice zakończyły kampanię jeszcze w starym roku.
W kampanii cukrowniczej 2012/13 Spółka skupiła ponad 4,6 mln ton buraków, z których wyprodukowała ponad 680 tys. ton cukru. Tak dobra kampania to wynik min. bardzo dobrej jakości surowca dostarczanego przez Plantatorów do cukrowni. Średni plon korzeni wyniósł ponad 60 t, przy polaryzacji 16,7%, co daje w efekcie ponad 10 t cukru biologicznego z 1 hektara. Zarówno uzyskany plon korzeni jak i biologiczny są najlepszymi wynikami w historii Krajowej Spółki Cukrowej S.A.! Należy podkreślić, że cała kampania przebiegła bez zakłóceń a warunki pogodowe sprzyjały procesowi zbioru, przechowalnictwa i transportu surowca do cukrowni.
Wysoka cena za buraki z zakończonej kampanii (185 zł/t za buraki cukrowe o zawartości cukru 16%), w zestawieniu z bardzo wysokimi plonami powoduje, że burak cukrowy po raz kolejny jest jedną z najbardziej dochodowych upraw polowych.
Metryka
- Treść archiwalna tak